دانــــــلـود تــوحـــــــــید

مـــــرکز دانلود اهـل سنــــت بلـــوچستـــان

عمرجانم عمرجان法鲁克·阿扎姆

Wednesday, 22 Dey 1395، 05:51 PM

اولین کسی بود که مسلمانان را برای نماز خواندن تراویح جمع کرد.(عمل به سنت رسول الله) اولین کسی که سهمیه ای از صدقه برای فقراء اختصاص داد.

اولین کسی که بیت المال برای فقراء تاسیس کرد.

اولین کسی که ملقب به امیرالمومین شد. اولین کسی که تاریخ هجری قمری را بنا نهاد. اولین کسی که  هجاء را نکوهش کرد و هجاء کننده(کسی که هرکس را بصورت شعر،به مردم ناسزا گفته یا عیوبشان را شمرده) را تنبیه کرد.

اولین کسی گشت شبانه را تاسیس کرد(بخاطر نگهبانی از مردم ودستگیری دزدها). اولین کسی که از بیت المال برای رعیت(مردم) سهمیه مشخص کرد. اولین کسی که مردم را برای نماز جنازه جمع کرد. اولین کسی جا و مکانی برای مهمانان(مهمانسرا) تعیین کرد.

اولین کسی که مجازات شراب خوار را هشتاد ضربه کرد. اولین کسی بین شهرها استراحتگاههایی ساخت. اولین کسی که زکات اسب را تعیین کرد. اولین کسی که قاضیانی برای ایجاد عدل وداد بین مردم تعیین کرد.

اولین کسی که مسجد النبی را توسعه و گسترش داد. اولین کسی که شهرها را بنا کرد. اولین کسی که انبارهایی برای آرد و آذوقه برای مستحقین بنا کرد.

اولین کسی که در اسلام سکه زد.

اولین کسی که از پست و پستچیان استفاده کرد. اولین کسی والی حسبه یا نظارت تعیین کرد.

اولین کسی که شخصی را برای جویا شدن شکایات کارگران تعیین کرد.(حقوق کارگران). کسی که توانست دو  امپراتوری ایران و روم را شکست دهد.

اولین کسی که بیت المقدس بدستش ازاد شد.

او امیرالمومنین عمرفاروق است.
الله تعالی از او وخاندان او ودوستان او راضی
باشد.

گفت چه زندگی سرد وبی احساسـی داری گفتم مذهبی هاعاشقترند من عاشـق عـمرفاروقم

95/10/22
ابوحنظله امراء

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی